Na początku kwietnia trzecioklasiści uczestniczyli w zajęciach profilaktyczno-wychowawczych, których celem była integracja zespołu klasowego.
Uczniowie wzięli udział w zabawie Pajęcza sieć , dającej szansę na zapamiętanie informacji o koleżankach i kolegach. Następnie wypracowali swoje prawa, m.in.: do bezpieczeństwa, szacunku, tolerancji, proszenia o pomoc, partnerstwa w dyskusji, niewiedzy i protestowania przeciw nieuczciwemu traktowaniu. Uczestnicy zajęć wskazali przyczyny konfliktów rodzących się w grupie rówieśniczej i określili zachowania, które przyczyniają się do ich słabnięcia. Trzecioklasiści wypełnili i omówili karty pracy Puzzle celem zrozumienia, że oprócz tego, co ich dzieli, jest sporo rzeczy wspólnych - wystarczy tylko chęć bliższego poznania.
Na koniec zajęć wszyscy zgodnie stwierdzili, że warunkiem zbudowania dobrych relacji w zespole klasowym jest słuchanie, reagowanie bez uprzedzeń i osądzania. W grupowym uścisku przekazali sobie wyrazy sympatii.
Katarzyna Grzegrzółka
|