DZIECKO W ŚRODOWISKU MEDIALNYM

30 października 2020 r. Podczas październikowych zajęć świetlicowych p.n. „Przedstaw się Psotnikowi!” w ramach projektu Mega Misja dzieci przedstawiały się i prezentowały.

Jest to ważną umiejętnością. Utrwaliły również wiedzę, że obcym nie udziela się wszystkich informacji na swój temat. Przypomniano, że w Internecie nie podaje się swojego nazwiska, adresu, informacji o zarobkach rodziców ani o tym, co się posiada. Podobnie, jak nie opowiadamy o prywatnych sprawach ludziom spotkanym na ulicy, nie robimy tego w Internecie. Podkreślony został fakt, jak istotne jest zachowanie dyskrecji w kontaktach z osobami, których nie znamy. Uczniowie obejrzeli film z projektu i dowiedziały się, jakie avatary i nicki przyjęli Julka i Kuba (bohaterowie Mega Misji). Świetnie wiedzą też, że avatary i nicki to częsty sposób prezentowania się w Internecie. Stworzyły swoje symbole (które mogłyby służyć jako avatary) i wymyśliły własne nicki. Z kolei na zajęciach świetlicowych „Akcja - komunikacja, czyli na ratunek Psotnikowi” dzieci w formie zabawy uczyły się podstawowych zasad, jakie powinny towarzyszyć dobrej komunikacji. Uczniowie w parach przygotowali scenki krótkich rozmów podczas spotkania z kolegą, rodzicem, nauczycielem. Każde spotkanie rozpoczynało się od przywitania i kończyło pożegnaniem. Nasi uczniowie wiedzą, że oprócz rozmowy bezpośredniej oraz telefonicznej możemy do siebie pisać tak, jak w projektowym filmie porozumiewały się ze sobą bliźnięta Julka i Kuba- bohaterowie Mega Misji. Tym razem uratowali oni również znikający hologram Psotnika, a nasi uczniowie zainspirowani hologramami, narysowali własne. Ale najważniejsze, że dzieci zdają sobie sprawę, że podstawową zasadą w różnych formach komunikacji: rozmowa, rozmowa telefoniczna, mail, sms jest zawsze szacunek do drugiej osoby.

Justyna Smagieł

 

 


 


Szkoła Podstawowa im. kpt. Wł. Wysockiego w Biesiekierzu; Designed by: joomla templates vps Valid XHTML and CSS.