STACJE ZADANIOWE NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO

30 i 31 października, w ramach projektu „LEKTUROWY ZAWRÓT GŁOWY”, ósmoklasiści pracowali na lekcjach języka polskiego metodą stacji zadaniowych.

Metoda ta, polegająca na zmienności zadań, sposobu ich wykonania i zmianie miejsca pracy, pozwoliła uczniom utrwalić pojęcia związane z lekturą „Kamienie na szaniec”, wzbogacić słownictwo i wiedzę historyczną, rozwinąć umiejętność szukania informacji w tekście.

Uczniowie bardzo chętnie pracowali na stanowiskach: „Droga ku dorosłości”, „Wezwanie romantycznego poety”, „Akcje dywersyjne”, „Walka z sumieniem i wrogiem”, „Aresztowanie Rudego”, „Piramida wartości” czy „Praca ze słownikiem języka polskiego”. Następnie, w oparciu o wspomnienia „Zośki”, określali na mapach konkretną lokalizację wspomnianych w lekturze miejsc i wytyczali prawdopodobną trasę przejazdu samochodu przewożącego „Rudego”.

Cieszę się, że praca tą metodą aktywizującą pomogła ósmoklasistom usystematyzować wiedzę o tych, którzy potrafili pięknie żyć i pięknie umierać.

Katarzyna Grzegrzółka


 

 


Szkoła Podstawowa im. kpt. Wł. Wysockiego w Biesiekierzu; Designed by: joomla templates vps Valid XHTML and CSS.